fredag 25. november 2011

Vinter og snart jul !

Snøen kom for et par dager siden, 20 cm i løpet av en natt. Snørydding foran husene våre var en merkelig sak, 4 menn jobbet i 5 timer. Er sikker på at samme område hjemme hadde vært ryddet på under 1 time av 1 mann. Pappa har jo vært vaktmester, så dette vet jeg litt om :)

Jeg skulle ut og kjøre buss den dagen, og sjekket at bussen først begynt å kl 13.00, så da stod jeg klar.
Ble da plukket opp av en sjåfør fra busselskapet, som plukket opp "sånne som meg" som nok ikke hadde forstått at det kanskje var best med annet transportmiddel denne dagen.
Uansett, super service, jeg ble kjørt helt til døren dit jeg skulle. Skolene var også stengt. Egentlig merkelig at så mye av samfunnet blir satt ut av litt snø, det er jo vanlig med snø her.


Så til julen, flere av naboene har hatt juletreet ferdig oppe og pyntet, i stuen, i over en uke allerede. Julehandelen er i full gang, og med det mener jeg virkelig FULL gang. Folk handler julegaver langt tidligere her enn det vi er vant til. Handlekurvene til folk bugner av leker og julepynt.
Og det er smittsomt, tror jammen jeg kommer til å gå tidlig i gang med  julehandel jeg også.
Julebordsesongen er også i gang, men det er den jo hjemme også :) I morgen skal vi på julebordet med jobben til Knut og neste lørdag er det julebord i den "norske klubben".
God jul !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar