søndag 8. april 2012

Middel Cove,Outer Cove, East Coast Trail, Flatrock

Langfredag kjørte vi opp til Middel Cove, som tidligere var kjent for Capelin (Lodde) fiske. Fortsatt er det slik at Lodda går i stor stim inn i denne bukta, og kan fanges med hendene. I følge lokale skjer det hvert år.
I dag er imidlertid Middel Cove et sted for fritid og rekreasjon. Flott rullesteinstrand, og et fint utgangspunkt for turgåing langs East Coast Trail.
Fantastisk mye fin stein
Vi benyttet anledningen til å gå noen kilometer på deler av den kjempefine og tilrettelagte turstien som går langs kysten, East Coast Trail.
Men også mange bratte skrenter og stup, så jeg er glad jeg med min høydeskrekk ikke gikk tur her med sammen med små unger, da er jeg sikker på at jeg hadde hatt en ubehagelig tur. Men denne dagen med meg først på stien, og Knut etter, så gikk det kjempefint.
Og vi fikk også anledning til å se et isfjell som lå og duppet:
Etter den turen kjørte vi videre nordover til The Town of Flatrock.
Første europeiske bosetting her bestod av folk fra Irland, Skottland, Frankrike, England og Norge :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar