torsdag 13. oktober 2011

Vinkjeller ?

Ja det er jo lov å drømme litt - men dette er vel det nærmeste jeg kommer en vinkjeller i mitt hus.
En liten bod, som egentlig er for liten å bruke til noe som helst fornuftig, er kledd inn med murstein. Dette gir jo et fint kjellerpreg - og vinstativet får akkurat plass.
Etter hvert får jeg sikkert fyllt opp stativet også. Uvalget av europeiske viner er jo litt begrenset i forhold til hva vi er vant til i Norge, f.eks. er det ikke mulig å finne en Prosecco. Til gjengjeld er det et godt utvalg av amerikanske og australske viner.

1 kommentar:

  1. I dag hadde jeg besøk av håndtverken som lagde denne vinkjelleren (han skulle fikse noe stein ute på terassen), og han lurte fryktelig på hva jeg syntes om den. Han fortalte at den var bygd av den opprinnelig steinen fra byggningen vår, som er 150 år gammel :) Gøy å vite :)

    SvarSlett