søndag 23. mars 2014

Legros & Motti - new restaurant in St. John's


Nå nærmer nok en helg seg slutten, søndag morgen med snøstorm utenfor vinduet. Nytrukket kaffe og en rolig søndag i vente.
Helgen ble innledet med middag på byens beste sushi restaurant Basho. Vi var en gjeng damer som koste oss. For meg var dette også avslutning på min 4 ukers lavkarbo kur, så det var fantastisk godt og nyte ris til maten også.
Lørdag var det sol og flott, men noe mer vind enn først antatt. Knut og jeg gikk en lang deilig tur, og avsluttet med lunsj på byens nyeste restaurant. Det åpnes og lukkes restauranter hver måned i St. John's, men denne er kommet for å bli. Investeringene bak Legros & Motti er stor. Selv om restauranten er en del av et kjedekonsept, så tror jeg absolutt den har sin plass i St. John's. Sentrum trenger noen litt mer "kontinentale" restauranter, og denne har absolutt atmosfære som gjør at du kan tro du er i en storby.
Antrekket er kanskje ikke urbant nok, men det skal sies at besøket ikke var planlagt.
Vi valgte pizza og pasta for lunsj, og det var ferskt og godt, laget på huset fra bunn av. Ikke noen stor kulinarisk opplevelse men godt. Jeg var klar for karbohydrater, OG brillene var ikke med, så menyen ble ikke studert godt nok :
Hva jeg kan fortelle er, de hadde den beste espresson jeg har drukket i St. John's !
Neste gang blir det nok lunsj med en slik tallerken, Charcutterie Board (daily selection of cheeses and cured meats): http://legrosmotti.com/
Så var det å spasere hjem, passe slitne og mette. Kvelden ble avsluttet med curling, siste kamp for meg denne sesongen. Mandag blir det London og deretter Oslo !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar