torsdag 15. mars 2012

Gracie Joe's - den lokale kafeen

Noen hundre meter hjemmefra har vi en liten hyggelig kafe. Her har har de god mat, og også  ganske så god kaffe.  Generelt serverer de kaffe som er svakere enn det vi er vant til, og utvalget er også langt dårligere. Men på denne lille kafeen har de ganske så god kaffe.

Bildet er lånt fra : The Scope
Noe annet som kjennetegner kafeer og restuaranter her, er at de de nok ofte etableres med minimale inivsteringer. Interiøret er derfor ofte enkelt, og som på denne kafeen, dårlig mht ventilasjon. Kommer man innom i den mest hektiske tiden, rundt lunsj, kan det være plagsomt med stekos om du har bord i nærheten av kjøkkenet.

Men selv med små midler er det mulig å gjøre noe kreativt for skape noe litt utenom det vanlige. Her et bildet jeg tok fra inngangspartiet i kafeen, når jeg og Rutt-Siri spiste lunsj der på tirsdag.
Til å være en liten nabolagskafe har de en fin meny, i tillegg til 2-3 dagens spesialtiter. Fra menyen har jeg prøvd meg på:
Ham and Swiss cheese on multigrain rounds, dipped in egg batter and oven baked
with a grainy Dijon sauce, with salad on the side.
Kjempegod om du er sulten.
Har også kost meg med denne deilige salaten:
Spinach tossed in sweet onion vinaigrette w/apples, candied walnuts, and blue cheese
En kafe som kan anbefales, men litt langt for de fleste av dere da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar